Spor öncesinde neden ısınmalıyız?

0
213

Her türlü spordan önce (koşu, bisiklet, yüzme, fitness vb.) ısınma (warm up) hareketleri yapmamızın bizlere sağlayacağı 5 temel faydayı paylaşmak istiyorum.

Sporumuza başlamadan önce ısınma yapmamız, kısaca metabolizmamıza uyan, kalk komutu vermemiz demektir. Isınma yaparak kaslarımızı, kalbimizi, akciğerlerimizi yapacağımız antrenmana hazırlayarak, antrenmanın daha verimli olmasını sağlıyoruz.

Kaslarınızın yırtılmasını, bilek, dirsek ve dizlerinizde eklem ağrıları yaşamak istemiyor ve daha uzun süreler spor yapmayı hedefliyorsanız ısınmak olmazsa olmazlarımızdır. 

"Ben zaten sıcağım, benim kanım kaynıyor demeyin. "

İşte ısınmanın bize sağlamış olduğu 5 temel fayda:

1. Metabolizma uyanıyor: Metabolizmamız uyanarak, harekete geçiyor ve vücudumuzdaki enerji üretimini destekleyen hormonların üretimi artmış oluyor. Bu üretilen hormonlar, spor esnasında üreteceğimiz enerji için daha fazla karbonhidrat ve yağ asidi tüketilmesini sağlıyor.

2. Psikolojimizi spor yapmaya hazırlıyoruz: Spor öncesi yaptığımız ısınma ile
spora daha fazla odaklandığımız için konsantrasyonumuz artıyor ve yapacağımız antrenmana mental olarak hazırlık yapmış oluyoruz. Böylelikle daha verimli bir spora başlamış oluyoruz.

3. Kan akışımız hızlanıyor: Spor öncesi ısınmamız, kanın ısısını arttırdığı için kan akışımız da hızlandırıyor. Vücudumuzun komple sinir sistemi hazırlanmış oluyor ve böylelikle kaslarımıza daha fazla oksijenin ulaşmasını sağlamış oluyoruz. Kaslara daha fazla oksijen ulaştığında, kaslarımız daha dayanaklı oluyor.

4. Kaslarımızı spora hazırlıyoruz: Spor öncesi yaptığımız ısınma ile kas yaralanmalarını büyük bir olasılıkla engellemiş oluyoruz. Yeterli ısınmamış veya hiç ısınmamış kaslar sakatlanmalara sebebiyet verebilir. Isınmış kaslar daha iyi ve daha rahat hareket edebiliyor. Güçlenmeye hazır olan kaslarımızın esnekliği de artığı için kasılma ve krampları önlemiş oluyoruz.

5. Aşırı ısınmayı önlüyor: Isınma ile başlayan bir spor vücudun spor öncesi sağlıklı uyanmasını sağlayarak spor sonunda sağlıklı bir soğumanın temelini atmış oluyoruz. Kardiyo antrenmanlarında meydana gelen aşırı ısınmanın önüne geçmeye de yardımcı oluyor.

Yazar: Soner Yenimol (Macerakolik)

Soner Yenimol tarafından kaleme alınan yazılar kaynak gösterilse dahi makalenin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan makalenin bir bölümü, aktif link verilerek kullanılabilir. Yazarı ve kaynağı gösterilmeden kısmen ya da tamamen yayınlanması şahsi haklara ve fikri haklara aykırılık teşkil eder.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here